7. huhtikuuta 2010

Mummoissa on tulevaisuus!

Kevätflunssa tuli ja iski, mutta jouduin tänään siitä huolimatta lähtemään bussilla isännöitsijän pakeille panemaan nimeä paperiin. Vaativan toimenpiteen jälkeen odottelin rauhassa bussia pysäkillä, samoin teki muutama muukin henkilö, joista kaksi edusti nuorisoa ja yksi mummoja. Bussi saapui, ovi aukesi, olin astumassa siitä sisään, kun yhtäkkiä kuulin mummon avaavan suunsa ja aloittavan jumalattoman mäkätyksen toiselle nuorison edustajista (joka, sanottakoon, oli selvästi täysi-ikäinen, joskin itseäni nuorempi naishenkilö).

"Miten sinä kehtaat polttaa tupakkaa tässä bussipysäkillä, ihmisten ilmoilla? Heitit sen tumpinkin maahan? Ällöttävää! Ja pahaltakin haiset! Hyi!"

Nainen tuijotti mummoa sanomatta sanaakaan, nousi bussiin ja jatkoi kesken ollutta puheluaan. Mummo jäi etupenkkiin jatkamaan mutinaansa.

Onhan se mielipiteen ilmaisu tietenkin jännä juttu ja noin. Onneksi toiset tietävät elämästä aina enemmän ja paremmin!

Kuvaavaa oli, että kun kävin bussimatkan jälkeen S-marketissa ja pyysin hyvin ystävällisesti tieni täysin blokannutta (eri) mummoa siirtymään sanoilla "Anteeksi, rouva, pääsisikö tästä ohi?" sain perääni pilkallisen "No, kyllä pääsee, olkaapa neiti hyvä vain".

Että tee tässä nyt sitten asiat jollakin tapaa oikein. Kertokaa vaan, hyvät rouvat, että miten helvetissä se onnistuu?

2 kommenttia:

  1. Ha haa! Tämä on niin ärsyttävää! "Parasta" mitä minulle on tapahtunut on seuraava kohtaus maauimalan pukuhuoneessa:
    Minä puen vaatteita päälle ja suihkutan kainaloon jotain Rexonaa, kun lähellä olevat mummot alkavat huutaa: "hyi olkoon mitä hyttysmyrkkyä!", keskusteluun osallistuu myös toinen mummo: "luuletkos tyttö, että saat miehen kun pistät kainaloon jotain tököttiä? Ei miehet tommosesta tykkää.", johon ekana kommentoinut mummo jatkaa: "Silloin kun minä olin nuori, käytettiin vain saippuaa.".

    Niin.

    VastaaPoista
  2. Ihan parasta. Vannon vaikka verivalalla, että sitten kun minä olen mummo, pidän pääni kiinni muitten (vieraitten!) ihmisten dödöistä, tavoista ja puheista. Enhän koe nytkään oikeudekseni aukoa päätäni vieraille ihmisille.

    En vaan käsitä, mikä saa ihmiset heiluttamaan huuliaan tuulessa maailman turhimmista asioista.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!