20. elokuuta 2007

Vittumainen pesukone

Olen ollut tänään jo ahkera ja käynyt tekemässä kaksi tuntia töitä elantoni eteen. Valitettavasti työpaikan pesukone alkoi vittuilla, eikä käynnistynyt. Potkaistuani sitä kerran tai kaksi luovutin. Yritän huomenna uudestaan. En jaksanut vielä soittaa pomolleni. Uusi työpaikka on muuten ihan ok, olen nyt alkanut kuunnella musiikkia samalla kun puuhastelen. Ei pelota enää niin paljon, kun en keskity kuuntelemaan kaikkia ympäriltä kuuluvia rasahduksia. Olen siis ainoa ihminen teatterin tiloissa aamuisin, ja kaltaiseni pösilö tietenkin säikkyy kaikenlaista. Olen katsonut liikaa Salaisia kansioita ym., koska luulen selän takana aina olevan jonkun. Taidan jatkossa kuunnella musiikkia vielä kovemmalla volyymilla.

Kaksi viikkoa töitä. Kymmenen yötä. 75 tuntia. Pyysivät jäämään, en suostunut. Elämälleni on toinen tarkoitus.......

Lauantaina kävimme Särkänniemessä, ja nyt tunnen itseni oikeaksi tamperelaiseksi (en tiedä, miksi turistikohteessa käyminen saa ihmisen tuntemaan itsensä paikalliseksi, tuskin pariisilaisetkaan ajattelevat niin, jos käyvät Eiffel-tornissa tms.). Katsoimme planetaariossa mustista aukoista kertovan shown, ja se oli kyllä hyvä, koska aloin hieman tajuta mistä on kyse! Olen vuosia lukenut tähtitiedelehtiä ja -kirjoja, mutta enhän minä ole mikään fyysikko (vaikka joskus Sofian kanssa olikin puhetta, että meistä pitäisi tulla hajamielisiä tähtitieteen professoreita, jotka etsivät tutkimuskammioissaan kadonneita silmälasejaan... paitsi en muista, oliko Sofian alana sittenkin ranskan kieli), valitettavasti. No, mustat aukot ovat nyt joka tapauksessa loogisempia kuin aiemmin. Lisäksi kävimme katselemassa eläimiä ja etsimässä Annea, jota emme löytäneet. Laitteet jäivät väliin. Näsineulasta oli hienot näkymät. Päivä oli kaikin puolin onnistunut.

Kummallista olla hereillä tähän aikaan ja vielä suhteellisen skarppina. Nyt olisi koko päivä aikaa tehdä vaikka mitä, yleensähän olen pelikunnossa vasta joskus iltapäivisin (jos silloinkaan). Taidan kuitenkin hylätä energiani ja siirtyä vaaka-asentoon lukemaan. Joku siivoaminen tms. olisi ihan turhan hyödyllistä.

1 kommentti:

  1. Kyllä minä siellä olin ja etsinkin teitä. Ei vain löytynyt. Kaikki ihmiset näyttivät yhtä vähän ja yhtä paljon teiltä.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!