17. heinäkuuta 2008

Olen ylpeä sinusta

Tuntuu hyvältä sanoa olevansa toisesta ylpeä, kun toisesta on tullut oikeustieteen ylioppilas. Vielä parempaa on olla ihan oikeasti ylpeä ilman kateuden häivää. Muistan vielä oikein hyvin, miltä tuntui päästä yliopistoon. Se oli hienoa se. Onhan siellä kivaa ollakin, mutta sisäänpääsyä jännitin paljon. Enkä turhaan. Toisaalta tänään mielessäni kävi, että olisihan minusta(kin) vaikka mihin, ja tuhlaanko aikaani opiskelemalla ilman haasteita (no okei, ei se proseminaari mitään leikinlaskua ollut). Ehken. Olen tyytyväinen.

Tänään oli hetkellinen pelko migreenikohtauksesta, mutta jyskytys meni ohi Buranalla ja päiväunilla. Toivottavasti pysyykin poissa. Päänsäryt ovat vähentyneet ratkaisevasti esimerkiksi vuoden takaisesta tilanteesta, mikä on yksinomaan hyvä asia. Ajoittain kuitenkin mietityttää, mistä ne tulevat ja miksi. Mitään oikeaa diagnoosiahan minulla ei ole, mutta puhun migreenistä, koska sana sinänsä käsittää hieman haastavamman "jomotuksen", kaikki kun eivät ota tosissaan, jos sanoo, ettei kykene työntekoon tai mihinkään elolliseen päänsäryn iskiessä.

Huomisen jälkeen töitä on kuusi viikkoa jäljellä. Taisin pitää samanlaista lähtölaskumittaria viime kesänäkin. Silloin kävi toisin päin: alkukesä tuntui paskalta ja loppukesä sujui sitten ihan mukavasti. Tänä vuonna sen sijaan alkukesän olin jopa tavallaan innoissani ja odotin ylitöitä, nyt ei voisi vähempää kiinnostaa. Joku voisi muistuttaa minua ensi keväänä siitä, etten paniikissa ota tarjottua armopalaa vastaan ennen kuin on ihan varmaa, ettei ole mitään mahdollisuuksia koulutusta vastaavaan tai edes lähentelevään työhön. Yritetään sitten taas. Olen vain niin kyllästynyt siivoamiseen, ettei tosikaan!

Loppukevennyksenä kerrottakoon, että talomme pohja eristeineen on ns. paskana, kosteus on noussut seiniin ainakin seinänaapurin asunnossa ja minun pitäisi tilata asiantuntijoita kartoittamaan tilannetta omaan kämppääni. Pakkoevakko ei suoraan sanoen hirveästi nyt kiinnostaisi, ja eniten huolettaa, mihin saan kissani hoitoon, jos itse päädyn esimerkiksi soluun väliaikaismajoitukseen. Ei tästä tänään enempää tai se päänsärky tulee takaisin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!