1. joulukuuta 2008

Ihan pikkasen itkin

Tällä hetkellä asiat ovat liian raskaita kantaa.

Vaikka olenkin varsin kyyninen, vittumainen ja ylipäänsä huono ihminen, olen aina luottanut siihen, että suurin osa ihmisistä on ihan kivoja edes jollain tasolla, vähintään ammatillisesti, kun saavat siitä palkkaakin. Uskoni on varsin lähellä romahtamistaan nyt, kun asuntoasia uhkaa kaatua niskaani kaikella painollaan, eikä ketään isännöintitoimistossa kiinnosta auttaa, neuvoa tai palvella. Ihmettelen, miksi yhtiömme maksaa isännöinnistä monta sataa kuussa, jos mikään pulmamme ei kuulu kyseiseen hallinnointisopimukseen. Hallinnointisopimus on muuten uusin inhokkisanani, jos käytän sitä julkisesti, kannattaa varautua siihen, etten puhu perhosista ja pikkuporoista.

Jätin menemättä viimeiselle saksantunnille, koska nukahdin. Tentti on viikon päästä, harkitsen vakavasti lukemistoimia, mutta kaikenlaista muutakin olen menneinä aikoina harkinnut. Harkitseminen on sinänsä ihan hauskaa, voi aina uskotella itselleen, että saa jotakin aikaan.

"Luen tenttiin heti facebook-kierroksen jälkeen."
"Aloitan lahiksen heti ensi maanantaina."
"Käyn ihan oikeesti neljä kertaa viikossa salilla, heti kun mun aikataulut on rennommat."
"Suunnittelen noi vastuualueeni tehtävät ihan jo tällä viikolla."
"Soitan, soitan - hoidan, hoidan."

HALLINNOINTISOPIMUS!

Muutamia joululahjoja sain ostettua tänään, en niitä edes kovin suurissa määrin harrasta. Kaverit kyselivät, millaisen joulukoristelun teen kotiini. Joo, en tee. Ei kuulu tapoihini nyt eikä tulevaisuudessa. Pari kynttilää voisi tietenkin polttaa ihan vaan piruillakseen. (Tai polttaa Pispalan asunnon????)

Niin, huomenna on tosiaan hallintotieteen kirjatentti, johon olen tuskissani huudellen lukenut melkein kaiken. Lukuprosessin (itkun) aikana olen todennut, että edes jollakin tasolla tunnen itseni todella hyvin. Minä olen suurien linjojen, kuvioiden, kehityskulkujen ja ilmiöiden nainen, en yksityiskohtien ulkoaopettelija. Inhoan joka ikistä uutta käsitettä, joka on melkein sama kuin aiempi, mutta tarkoittaakin sitten ihan eri asiaa. Älä vaan sekoita näitä keskenään, herranen aika! Ehkä tästä syystä olen niin huono saksassakin, en ole koskaan jaksanut kunnolla opetella eri prepositioiden merkityseroja, sanojen sukuja tai edes sanoja. Minä haluan laajempaa näkökulmaa, kiitos hei!

Pitäkää Eurooppa-neuvostonne ja typerät virkamiehistönne ja sihteeristönne. Paskapäitä koko sakki.

HALLINNOINTISOPIMUS!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!